همسفر-2

برای کنترل گذرنامه و تحویل کارت بطاله در مقابل چندین گیت صف ایستادیم. مسافرین انگشت نگاری الکترونیکی شده از آنها عکس گرفته می شد.البته دقایقی بعد از انگشت نگاری و اخذ عکس منصرف شدند وسرعت کار بیشتر شد. پس از مهر شدن گذرنامه به سالن مجاور رفتیم.پس از دریافت چمدان در محوطه ای از فرودگاه که با پارچه مسقف بود منتظر رسیدن اتوبوس ماندیم. ظهر بود نماز ظهر و عصر را اقامه نموده و بعد سوار اتوبوس شده به سوی مدینه حرکت نمودیم. هوا گرم و شرجی بود اوایل خرداد ماه ولی گرما همانند استان یزد یا تابستان تهران بود.در فاصله 190 کیلومترمانده به مدینه برای نهار و استراحت توقف نمودیم.دربین راه گله 30-40 تایی میمون در کنار بزرگراه دیده می شدند.بیشتر مسیر خشک و سنگلاخی یا کوهستان بود.در برخی از دره ها تعدادی درخت خرما و چادر یا خانه ای دیده می شد و البته شهرکهایی کوچک.هوا تاریک شده بود اوایل شب وارد مدینه شدیم.ساعت 8 شب به هتل روابی الزهرا(س) واقع در خیابان باب السلام رسیدیم. اتوبوسهای شماره 1و2 به دلیل خرابی و تصادف در پارکینک رستوران بین راهی و جایگزینی ساعتی دیرتر رسیدند قبل از رسیدن بقیه کاروان ما شام  خوردیم.پس از دریافت کلید، در اتاق به استراحت پرداخته ساعت 10 شب در لابی هتل جمع شده به صورت گروهی برای زیارت به مسجد النبی رفتیم.دو طرف خیابان باب السلام هتل های پنج طبقه و در مجاورت خیابان مغازها البته با راهرویی حدودا"سه متری ومسقف قرار دارند که در گرمای روز مکان مناسبی برای تردد می باشد.فاصله تا مسجد النبی حدود 15 دقیقه پیاده راه بود.در نیمه راه وسط خیابان سکویی سنگ فرش وجود دارد و دست فروشان در آن ساعت شب مشغول کاسبی بودند.روحانی کاروان توضیحات مختصری در خصوص مسجد النبی داده و از همین فاصله به دلیل ممانعت ماموران امر به معروف عربستان ،زیارت نامه خواند. دقایقی بعد وارد صحن مسجدالنبی شدیم.(ادامه دارد)